Začátkem minulého týdne absolvovaly třídy 2. A a 3. A besedu v rámci projektu Soutěž a podnikej.
Na začátku byli žáci rozděleni do skupin a dostali zadání vytvořit nejlepší a nejhorší nápad pro podnikání. Dalším úkolem bylo vybrat z těch nejhorších nápadů ten opravdu NEJhorší a následně z nejlepších nápadů ten NEJlepší. Nejlepší nápady poté paní lektorka vybrala a zničila. Naopak nejhorší nápady postoupila dále do ostatních skupin – tedy žádná skupina nedostala ten svůj nejhorší nápad.
Příklady nejhorších nápadů:
- zubní kartáček bez štětin,
- hodinky bez ručiček,
- kšiltovka se dvěma kšilty (vpředu a vzadu),
- telefon bez displeje,
- boty bez podrážky,
- promokavá bundu aj.
V rámci dalších 5-10 minut měli žáci přetvořit tyto nápady tak, aby byly na trhu funkční. Tímto způsobem zábavnou formou byla studentům představena skutečnost, že i z nejhoršího nápadu může mnohdy vzniknout funkční nápad na podnikání.
V poslední části worskshopu probíhala prezentace již konkrétních produktů, které by si mohly najít cestu na trhu. Každá skupina se úkolu velmi dobře zhostila.
Na závěr byl žákům připomenut program MAXP, v rámci něhož mohou soutěžit v těchto kategoriích
- DofE
- Buď aktivní
- Asociace debatních klubů
- Středoškolák roku
- Pišqworky a Prezentiáda
- Erasmus pro mladé podnikatele
Beseda byla moc fajn a my se těšíme, kdo se podnikatelské soutěže zapojí. 🙂